Visfestivalen på YouTube

Stormbyar och lokal översvämning - det varnas det för här i trakten i helgen. Inget vidare väder, med andra ord. Fast rätt mysigt att kura inomhus och höra hur regnet piskar mot rutorna...

Jag har fastnat framför datorn - hittar än det ena, än det andra som verkar intressant (bidragande orsak: hade egentligen tänkt stryka och hänga upp gardiner, men gör vad jag kan för att skjuta upp det...). Har kollat upp kameran jag är sugen på (Panasonic DMC-TZ5) - den är inte testad i Råd&Rön men jag har hittat några andra tester där den får bra resultat. Fast frågan är om jag ska vänta med att köpa den tills nästa helg - räknar jag med aktuell valutakurs är den nästan 500:- billigare i Sverige.

Sen hittade jag en film på YouTube från visfestivalen! Skränigt ljud och hoppig bild, men för den som vill se Brolle är det bara att klicka här! Undrar förresten om nån av oss är med på filmen - verkar som om den som filmade satt ungefär där vi satt. Ni andra som var med, känner ni igen er...? :)
_ _ _ _ _ _

Vad tiden går...
Så här såg det ut för dryga 30 år sen när jag hjälpte pappa köra motorbåt:
(Holmön är en alldeles fantastisk plats att växa upp på, bara så ni vet!)



(fotograf: mamma)

Kanske jag borde satsat på en karriär som sjökapten??
Fast jag blir sjösjuk så fort det börjar blåsa, inte i småbåtar men på alla slags större fartyg...

(ett alternativ: det var faktiskt en ledig tjänst på Sjömansbiblioteket för några år sen som jag var sugen på att söka. Tyckte det lät jättespännande att serva sjömän på "de sju haven" - men biblioteket ligger i Göteborg och storstan lockade inte...)


Kommentarer
Postat av: Marie

Visst innebar priskollen att du hade kollat även www.cyperphoto.se? Du har säkert koll på det, men om ifall inte - man kan handla där direkt, för cyberrymden ligger på Ersboda!

2008-09-28 @ 17:11:58
Postat av: Jenny

Japp, jag hittade dem på nätet igår och det blir nog där jag köper kameran! De ligger 300:- under (svenska) Expert i pris. Och himla praktiskt att de ligger i krokarna! :)



Bara fem dagar kvar så kommer jag körandes över gränsen...

2008-09-28 @ 17:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0