Marka rundt

Vaknade före sex. Klarvaken. Tvingade mig att ligga kvar till framåt sju. Sen var det lika bra att kliva upp. Det där att sova ut när det är helg har jag aldrig varit särskilt bra på...

Den utlovade solen lyser med sin frånvaro idag - men det är +11! Härlig promenadtemperatur!! Så jag gav mig iväg Marka runt - vilket jag trodde skulle ta max tre timmar. Blev drygt tre och en halv. Men så stannade jag ju stup i kvarten för att ta kort också...

     

  Skulle nog känna mig lite inklämd under fjället om jag bodde här...

     



Såg flera "pappatraktorer" längs vägen så jag fick en släng av hemlängtan.
Massey Ferguson ska det vara.

  Pappas!
_ _ _ _ _

Hrm. Mamma håller koll - nu har hon hittat ett insmuget norskt ord i ett av mina inlägg - igen.
Det heter inte arrangement på svenska, det heter arrangemang.
Okej då...
_ _ _ _ _

Nu ska jag ta bilen och åka och köpa blomjord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0