Ja, de små liven...

Äh. Samma visa imorse. Vaknade före sju. Övervägde en tidig morgonpromenad men hörde hur
regnet piskade mot rutorna - så jag låg kvar. Till framåt halv tio... med en god bok!

Att man hör till den (i alla fall lite...) mer morgonpigga delen av befolkningen borde man kanske inte skylta med - för tydligen är "de andra" (alltså nattugglorna) smartare - se här. Hm.

Eller morgonpigg och morgonpigg förresten. På vardagarna ställer jag alltid dubbla väckarklockor
- för det är sällan jag sprätter upp klarvaken när jag ska till jobbet. Konstigt... :)
_ _ _ _ _

Jodå, det blev en promenad trots regnet! T/r TV-tornet. Två och en halv timme. Utan kamera.
_ _ _ _ _

Hoppade högt i soffan när det bankade på dörren 22.45 igår kväll - men det tog inte lång stund att räkna ut vilka som ville komma in. Två ivriga elever... som pratglada stormade rätt in i lägenheten, men efter en kvart (när jag bjudit dem på choklad, demonstrerat Sodastreamern, nekat dem skjuts ner till Halsøy samt förbjudit dem att tända kinapuffar inomhus) sa de godnatt och vandrade vidare. Tror inte det är många elever som skulle komma på tanken att besöka skolbibliotekarien på en lördagskväll...
_ _ _ _ _

Gnabbades med några andra elever före helgen. De hävdar bestämt att det delvis är mitt fel att de riskerar sänkta betyg (eller om det var indragna studiemedel) p.g.a. hög frånvaro. Var de hållit hus när de borde varit på lektion? På bibblan! I den (alltför) sköna soffan. "Jenny, det måste du ju begripa - att när valet står mellan att sitta på en hård stol i klassrummet och att slappa här i din soffa, då finns det liksom inget alternativ. Det skulle du ha tänkt på innan du köpte in den!"

Here we go again. Allting går alltid att härleda tilbaka till mig. Jaja, skyll på mig bara! :) Men om jag kastar ut soffan antar jag att jag kommer få skäll för det också... Dessutom anser jag mig ha gjort mitt efter att gång på gång påpekat vad klockan är och att det är dags att gå på lektion. Liiite ansvar måste de ju ta själva.
_ _ _ _ _

På senare tid har tydligen detta med obligatoriska språktest för invandrare diskuterats här i Norge. Häromdagen var det en elev som lite bekymrat undrade om jag också skulle bli tvungen att genomföra testet, och om jag i så fall skulle klara det. "Och vad händer om du inte gör det??" Ehh. Hm. Nja, jag tvivlar på att jag kommer att behöva testas. Men om så vore? Tja... jag tycker väl att jag borde klara av det. Svorskan till trots.
_ _ _ _ _

Upplagt för frustration...? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0