Köporgie

Idag har vi avnjutit Evas egenhändigt fiskade röding till lunch. Smakade väldigt bra!!
_ _ _ _ _

Hi hi... när jag gick på stan - i Umeå alltså - häromdagen såg jag en kommungubbe som grävde ett hål i gågatan - förberedelser för trädplantering senare i vår. Så kom det förbi en dam, som stannade och frågade honom vad han gjorde. Vad han svarade?

- Jag gräver en grop åt andra...

Vilket bra svar! Jag fnittrade en lång stund! :)
_ _ _ _ _

Vi var på bio igår kväll, och såg Män som hatar kvinnor. Riktigt, riktigt bra. Ser fram emot film två och tre som kommer till hösten.
_ _ _ _ _

Fortfarande ingen påsksol. Snöglopp och kring noll, tidigare idag regnade det kraftigt. Mina förhoppningar om lite klädsam färg i ansiktet under påskhelgen ser ut att grusas...
_ _ _ _ _

Att köpa kläder har aldrig varit nån favoritsysselsättning. Men av och till lyckas jag hitta något jag vill ha - och då företrädesvis på KappAhl. Och igår slog jag till - närmaste en köporgie med mina mått mätt: två skjortor, ett par byxor och en jeansjacka! Jackan blev väldigt billig då jag dels hade med mig en rabattkupong på 25%, dels utnyttjade presentkortet jag fick av en kompis i julklapp (så den landade på 75:- istället för 499:-). Tack Marie! :) Men nu behöver jag inte mer kläder - så jag har belagt mig själv med köpstopp på klädsidan fram till hösten, då jag nog bör gå på jakt efter en ny vinterjacka. Min röda Fjällrävenjacka är närmare tio år gammal och har sett sina bästa dagar...



(Ähum... misstänker att alla tjejer med modebloggar skulle fnysa åt såväl rubriken som mina inköp och fotot... jag är inte, har aldrig varit och kommer aldrig att bli intresserad av mode. Ofta hinner kläder bli omoderna innan jag inser att de kanske var rätt snygga ändå...)

Kommentarer
Postat av: Marie

Varsågod! Snyggt!

2009-04-10 @ 19:39:18
URL: http://mariechjo.blogg.se/
Postat av: Ica

Haha Jag känner igen det där "Det var ju rätt snyggt ändå...". Hur som haver så gillar jag din jacka och skjorta!

2009-04-15 @ 08:08:33
URL: http://icah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0