Eländes elände

Rumphugget lag på quizen ikväll - jag och Unni. Varpå vi förstås tog i bruk det lagnamn vi an-vänder som duo. Med mediokert resultat (härmed sändes våra uppriktiga ursäkter till kollegan). Hamnade tre poäng efter näst sista lag i första omgången, medan vi i den andra arbetade upp oss och hade ett lag tre poäng bakom. Men hu, så många frågor vi missade. Vem som grundade Dagbladet 1869, vad "B" står för i USB, vilket bilmärke som har modellen Samara (det visste jag ju egentligen, att det är Lada), hur många (och vilka) länder som har fjälltoppar över 8000 m, vad Bayern Münchens hemmaarena heter och hur gammal Jesus var när han dog (men att Djengis Khan är stamfar till 16 miljoner asiater - det kunde vi!!).

Och musiken. Vi kammade i stort sett noll på musikfrågorna. Det är alldeles för lite schlager på repertoaren! :)

Nåväl. Vi deppar inte för det. Hade en trevlig kväll! Det enda som retar oss är att vi observerat ett konkurrerande lag där mobiltelefonerna är i flitigt bruk under tävlingen. Om detta innebär att de tar hjälp utifrån är det inte kul alls. Vi hamnar hellre ärligt sist än fuskande i toppskiktet!
_ _ _ _ _

Premiärcyklade till jobbet idag. Att leta rätt på cykeln igår kväll var inte alltför svårt - den står i gästrummet vintertid (jodå, jag är begåvad med gästrum - eller om man ska kalla det kontor - eller lagerutrymme...) och jag brukar snubbla över den stup i kvarten - men cykelpumpen! Trodde jag skulle bli knäpp. Vände upp och ner på lägenheten innan jag - framåt 23.15 sådär - hittade den. Under sängen. Vad den gjorde där vete fåglarna....

Det kraftiga regn som skulle komma mitt på dagen valde att börja vräka ner precis när jag skulle cykla hem. Såklart. Fick vrida ur flätorna och tömma gympaskorna när jag kom hem... men vad fasen, bor man i Norge får man räkna med regn! :)

(... och strax efter att jag kommit hem lättade det naturligtvis igen...)

Kommentarer
Postat av: TinaO

HAHAHA!! Jag har ju sagt det!! Det är bara att titta på vilken vädersänding som helst på TV - det är ALLTID ett stort moln med nederbörd över norra Norge! :)

2009-04-28 @ 12:45:49
URL: http://tinaottosson.blogg.se/
Postat av: Jenny

... men om du istället kollar den norska vädersajten yr.no - då kan det vara vilket väder som helst! Sidan uppdateras tre-fyra gånger per dygn - och lika ofta ändras prognoserna. Och inte lite heller. Det som först verkar ska bli sol blir plötsligt regn, och -10 kan hux flux bli +5. Rena lotteriet... När jag klagade för en kollega över de vingliga prognoserna fick jag till svar att det finns en idiotsäker metod som jag borde prova: "Öppna dörren, gå ut på verandan, känn efter". Jahaja. Fnys! :)



PS. Jo, det regnar en hel del. Men när det är fint - då är det ofantligt fint!!!!

2009-04-28 @ 20:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0