Lite av varje

"Nu går vi mot mörkare tider" brukar ju pappa säga redan till midsommar. Pytt. Inget man vill tänka på redan innan man fått semester. Men nu, när semestern är slut, så märks det faktiskt. Det är bra mycket mörkare på kvällen än innan jag åkte från Mosjøen i slutet av juni:


_ _ _ _ _

Dagens väderprognos: mulet och +14 (fast sol innan kvällen). Perfekt väder för några timmars jobb (är på bibblan nu). Har ju insett att det blir en del övertid de här veckorna innan skolstart om jag ska hinna få ordning på läromedel och annat. Fast det gör mig ingenting - jag hör till den kategorin som tycker nästan FÖR mycket om jobbet...! Dessutom ger detta mig möjlighet till en och annan kompledig dag i samband med elevernas lovveckor. Inte dumt.

Imorgon ska det bli sol och närmare +25. Då blir det en dag på stranden... eller i alla fall nånstans längs kusten! Tar chansen att köra min svenskskyltade bil, blir jag stoppad hänvisar jag till tullen på Mo. De hävdar att det är OK så länge som omregistreringsprocessen har startat, även om det inte är klart i tid.

Apropå väder, förresten. Marie funderar kring sommarvädret på sin blogg
- och jag har lämnat en kommentar. Som nog är ganska typisk mig:


Håller med om att alla årstider har sin charm - evig sommar skulle man nog tröttna på rätt snabbt.
Fick frågan igår av en kollega om vi haft fint sommarväder i Sverige. Javisst, svarade jag närmast reflexmässigt, innan jag började tänka efter. Och kan du tro - jag MINNS egentligen inte!! Har det inte varit rätt OK? Utom den dagen vi träffades i Umeå och så visfestivalhelgen? Äsch. Jag är nog helt enkelt för lite väderberoende för att riktigt lägga märke till väderläget (även om det förstås är härligt med sol). Praktiskt när man bor där man bor!! :)


Hm. Det är nog tur att jag inte jobbar som meteorolog.
_ _ _ _ _

HA! Lusläste instruktionsboken till min kyl/frys imorse (har fortfarande inte avlagt besök på Elgiganten). Och - det är TVÅ ÅRS garanti!! Jag klarar mig med ett nödrop - det blir två år i slutet av augusti. Enda problemet är att jag måste leta rätt på kvittot innan jag åker och klagar - var nu DET kan finnas...???? Jag sparar på allt av kvitteringar, men dessvärre inte i nån systema-tiserad ordning utan jag trycker ner alltihop i en skrivbordslåda allt eftersom. Blir till att vända upp och ner på den och börja leta...
_ _ _ _ _

Du, Rickard - det här är landet för dig! Du som tycker att vi borde skaffa spelkort hemma - här i Norge FÅR MAN INTE spela utan!! Lämnade in en lottokupong och fick besked om att oregistrerade spelare inte är tillåtet sen årsskiftet. Jahaja. Så nu har jag ett spelkort. Och bara så du vet - ikväll kammar jag hem storvinsten!! :)
_ _ _ _ _

Såg Twilight igår kväll - ni vet, den där vampyrfilmen. Har redan sett den på bio, men det är ju inget hinder! :)

Jodå, den var bra den här gången också. Men boken är bättre. Mycket bättre. 

Kul detalj som jag inte lade märke till sist: Stephenie Meyer - som skrivit böckerna om Edward och Bella - dyker upp som statist i en scen!
_ _ _ _ _

Nu är det oåterkalleligt. Jag lämnde ju in avskedsansökan på Park redan i april - men den träder i kraft samtidigt som tjänstledigheten går ut. Vilket är idag. Så nu är det slut. Från och med imorgon har jag ingen anställning kvar i Sverige. Bye bye.

Kommentarer
Postat av: Marie

"Jag är nog helt enkelt för lite väderberoende för att riktigt lägga märke till väderläget..." Jojo, jag vet INGEN som har sådan koll på vädret och som skrivit så mycket på sin blogg om det som en viss bagerska!

2009-08-01 @ 21:21:28
URL: http://mariechjo.blogg.se/
Postat av: Jenny

He he... det har du förstås fullständigt rätt i. Det kanske snarare har att göra med mitt eländiga minne?! :)

2009-08-01 @ 21:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0