Ännu en dag i köket

Rivstart i köket imorse - 500 pepparkakor. Detta är den fjärde laddningen, så snart är jag väl uppe i 2000 st. Men nu blir det inga fler!! Räknar med att det ska räcka så jag kan ta med en burk hem till jul efter att alla klasserna fått sitt. En och annan kollega sneglar rätt undrande på mig och frågar varför i fridens namn jag inte köper färdiga pepparkakor. Men dels tycker jag att det är kul att baka, dels märks det att eleverna tycker om tilltaget. "Det här är seriöst de godaste pepparkakor jag smakat!", är det flera som sagt. Hehe, jag har ett bra recept. Tant Harriets pepparkakor, för den som undrar.



Och så är jag igång med den sista (???) omgången biskvier - har varit hos kollegan som var i Hemavan igår och hämtat mandelmassan jag beställde. Hade med mig 10-12 kg efter höstlovet. Sen var jag och Unni i Sverige i november - då köpte jag 7 kg till. Sen beställde jag 5 kg med Rita. Och nu har Veronika fixat ytterligare 4 kg. Det blir ganska många kakor... :)

Men vet ni! Vilken skitvisp!! Elvispen alltså. Eller själva apparaten är det väl inget fel på - men visparna. De är så klena att det är rent löjligt. Den ena är redan alldeles skev!!! Önskar mig extravispar i julklapp, kan jag meddela...

Sen gör jag lingondricka också. Plus att jag hittade ett recept på lingonkola som jag ska prova.

Men sen ska jag ge mig.



Har suttit och bläddrat i Gud som haver barnen kär, har du någon ull av Mark Levengood
och Unni Lindell. Ungar har en fantastisk syn på livet! Eller vad sägs om detta:

Min mamma säger att jag går henne på nerverna fast jag står alldeles stilla.  (Sigurd, 6 år)

Det som är viktigt för mammor är att de får barn. Om de olyckligtvis inte får barn blir de
ensamma mammor hela livet.  (Jan, 6 år)

Det viktigaste är att man kommer från ett tryggt och labilt hem.  (Margaretha, 7 år)

Det värsta med att slåss med syskon är att man kan skada sig själv.  (Jacob, 7 år)

Det viktigaste när man gifter sig är att man har en bra monolog.  (Karina, 8 år)

Om lärarna också hade haft jobb så hade barnen inte haft nånstans att vara.  (Hanna, 7 år)

Att vara ängel är ett typiskt kvinnoyrke.  (Louise, 7 år)

Politiker har egentligen vanliga kroppar, men de har större huvuden.  (Emil, 6 år)

Jesus föddes på julafton. Sen dog han på julafton. Så han dog när han föddes men lite senare.  (Sofia, 7 år)

På nåt sätt har Norge fastnat på Sverige. Jag vet inte om de nånsin släpper taget.  (Alma, 8 år)

Hihihi! :) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0