Mer jul...

Jag vill ha mer jul
Ge mig mer jul
Jag vill ha mer jul
Ge mig mer jul
Tusen stjärnor som tindrar,
glitter så långt jag ser
Av juleljus som glimmar,
vill jag ha mer!


Ni har hört den eller hur, Adolphson & Falks landsplåga? Kolla in lågbudgetvideon... hihi!

Hur som. Inte utan att jag håller med. Det är onekligen himla mysigt såhär sista veckorna
innan jul. Har till exempel fått tårta av eleverna idag - igen! :)



(De försökte lura i mig tran också, men det avböjde jag vänligt men bestämt...)

Fast nja. Tänker jag efter så räcker det med jul en gång per år.
Wouldn't be quite the same annars!
_ _ _ _ _

Jag tackade ja. Så det blir till att läsa julevangeliet inför publik nästa fredag. "Du känner ju alla elever så det är väl ingen fara" sa en av kollegorna. Jodå. Men jag brukar inte träffa dem i så stora grupper att det tarvar mikrofon!!
_ _ _ _ _

Nu har frysboxen fått börja göra nytta för sig. Biskvibaket blir onekligen effektivare med utökade frysmöjligheter. Men det tog tvärnit i alla fall. Har slut på både mandelmassa och blockchoklad. En av kollegorna har lovat förbarma sig, hon ska till Hemavan imorgon. Bara att hålla tummarna för att ICA Fjällboden inte har tömt lagret...

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0