Puh!

En klem er den perfekte julegaven.
En størrelse passer alle og ingen har noe imot å få en.

_ _ _ _ _

Pfffft! Där var jag i mål. Idag har jag haft högläsning för klass nr 27. Det har varit jättemysigt och många av eleverna har sett ut att uppskatta det - men det är skönt att få lägga undan texterna. Har liksom blivit lite less på både mumintrollen och Bullerbybarnen... :)

Det var en utmaning idag i näst sista klassen, där en av eleverna är hörselskadad och hennes tolk förmanade mig att läsa så sakta att hon hann med att översätta till teckenspråk. Jag som läser och pratar alldeles för fort i vanliga fall - och nu handlade det om texter jag läst om och om och om igen - och fortare för varje gång. Uhu... men det gick bra! :)

Och förresten, det blev faktiskt några stackars pepparkakor över - såpass att de därhemma i alla fall får smaka! :)
_ _ _ _ _

Hur i fridens namn kan det vara jullov redan?!?! Kan jag inte få en extradag eller två?! Ligger efter med ALLT. Har inte packat klart, inte skrivit klart julkorten, inte städat (hyresvärdarna får väl en chock när de ska vattna blommorna åt mig) - och på jobbet ser det ut som Jerusalems förstöring. Den här veckan har blixtrat förbi - i måndags var det quiz, i tisdags bakade jag biskvier, igår var jag hos Unni och nu ikväll ska jag ut och äta med några av kollegorna.

(här undrar vän av ordning varför jag mitt i kaoset tar mig tid att blogga... men jag MÅSTE bara få sitta ner en stund och andas!! Har sprungit gatlopp hela dagen, från högläsning till medie-elevernas Peer Gynt-föreställning till jullunch med idrottsklassen till ännu en högläsning... både elever och kollegor undrar varför jag ALDRIG är på plats i biblioteket!)
_ _ _ _ _

Imorgon bär det av hemåt! Efter jullunchen på skolan styr jag kosan österut, räknar med att komma till Sävar runt midnatt. Längtar efter mamma, pappa och lillasyster!! :)

Det är fortfarande trassel med internetuppkopplingen hemma, så när det blir blogg-läge nästa gång står skrivet i stjärnorna. Kanske jag kan smita in på syrrans jobb eller våldgästa grannarna? Lite teknikberoende är jag allt...
_ _ _ _ _

Må julen bli fin
og gi ro i sinnet.
La alle problemer
bli små og forsvinne.
La dagene som kommer
bli gode og fine.
God jul til deg og dine.

_ _ _ _ _

Mosjøen by night:

 


Kommentarer
Postat av: Eva

Välkommen hem!!!! Nu ska vi ha roligt :-)

2009-12-18 @ 10:11:23
Postat av: Jenny

Tack!!! Japp, det ska vi!!!!!

2009-12-18 @ 11:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0