Uppdatering i flygande fläng

En minut här, en minut där... jag har mycket sporadisk internettillgång i jul! :) Stadsbibblan i Umeå har fått flera besök under dagen (de har en maskin som man inte behöver boka i förväg, i gengäld kan den bara användas i 10 min...) så jag har varit in en par vändor under dagen när jag behövt en paus från julklappsinköpsstressen. Vilket innebär att det blivit ett par rader i taget - nu är det lika bra att lägga ut det jag hunnit skriva, ska snart hem till Sävar igen.

Var i Övik häromkvällen och träffade kompisgänget. Jättekul!! God mat och många skratt - och så hade vi glöggprovning. Jag som inte gillar glögg tog med en flaska norsk julebrus istället. Om den föll de andra i smaken? NÄ. Inte helt oväntat... :)
_ _ _ _ _

Fick en smärre chock på julavslutningen på skolan i fredags. Studierektor höll tal, gratulerade en kollega som fyllde 50, en annan som jobbat på skolan i 40 år - och så kallade hon plötsligt fram MIG. Ehh!?!? Jodå, det visade sig att hon vill lyfta fram min insats på pepparkakbaksfronten och att jag varit runt i klasserna och läst julberättelser. Och att jag har ett fint sätt gentemot eleverna. Jag blev jättegenerad, kände mig som Blyger - men samtidigt var det ju väldigt roligt att höra att man tycker jag gör ett bra jobb. Och vet ni - jag fick en julklapp också!! En fin blomsterbukett - och en ny elvisp!!!! :) Ryktet har gått att jag precis kört sönder en, och som studierektorn sa; "Vi vill ju gärna kunna fortsätta att beställa de goda biskvierna av dig". Hehe!!!
_ _ _ _ _

Har precis haft en norsklektion för en högstadieklass på Bräntbergsskolan. En av kompisarna är svensklärare där, och tyckte det skulle passa bra med en liten genomgång av grannspråket. Tur för mig att eleverna inte kan tillräckligt mycket norska för att höra hur fel det blir emellanåt...

Bis später!
Auf wiedersehen/-hören!

Äsch, "ha det og på gjensyn" skulle det ju vara... :)

Kommentarer
Postat av: Ulrika K.

Måste bara berätta att jag packade ner det som var kvar av julebrus och norsk choklad i mina redan tunga väskor för vidare färd till Uppsala över jul. Det blev en hel del diskussion där om julebrus påminde mest om Champis eller Trocadero men allt försvann snabbt kan jag säga.

2010-01-06 @ 23:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0