Dreamweaver

Att svenskar och norrmän älskar att driva med varann är inget nytt. När man som svensk bor i Norge får man vara beredd på gliringar... och inte mig emot. Tycker bara det är kul! Lite får man ju tåla... :)

Flera av kollegorna sjunger för mig emellanåt - nu har jag hittat melodin på YouTube:
Jag er inte sjuk, jag er bara svensk 

Pöh!!

Men håll i er - här kommer en motoffensiv:
Norgesången

Hah!

(fast jag ska erkänna att jag inte riktigt vet om jag ska bli förbannad eller road - kanske ett tecken på min förnorskning...?)

_ _ _ _ _

Den kulturelle skolesekken erbjuder kulturarrangemang för elever i norsk grundskola - och från nästa höst även för gymnasiet. Men Vefsn är en av de kommuner i Nordland som i redan i år inkluderar gymnasieeleverna, tack vare ett pilotprojekt. Idag besökte en stor del av våra elever kulturhuset för att se multimediaföreställningen Dreamweaver av och med David Chocron. Jag följde med av ren nyfikenhet! Och ja... hur ska man beskriva det vi fick se? En salig blandning av bild, ljud och ljus! :) Jag hade lite problem med att följa den röda tråden, men samtidigt var det intressant. Blir kul att höra elevernas reaktioner!

Kommentarer
Postat av: Wenche

heia jenny :-)

2009-02-05 @ 14:08:04
URL: http://wenchearnes.ipublish.no
Postat av: Jenny

Heia Wenche! :)

2009-02-05 @ 14:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0