Slutet på sagan

Oj. Jag är rent andfådd - har precis läst ut den fjärde och sista boken om Edward och Bella. Ordentligt spännande!! Fattar fortfarande inte riktigt vad som gör att jag tycker böckerna är så bra (även om de bitvis blir lite väl fantastiska, ibland fnittrar jag hysteriskt istället för att gripas av stämningen...). Men det är nåt med den omöjliga kärlekshistorien som fängslar. Tjejerna på skolan, som fått klart för sig att jag läst mycket längre än dem, försöker tvinga mig att tala om vad som händer - de är så nyfikna att de nästan spricker. Men nehej, my lips are sealed!! :)



Kul att se att såpass många av eleverna faktiskt frivilligt lånar och läser! Det är ju annars lite si och så med det. Men jag måste ändå säga mig oenig när de håller tummarna för fler böcker i serien. Det räcker med fyra. Tror inte det går att krama ur så mycket mer. Möjligen då om författaren Stephenie Meyer bestämmer sig för att ge ut första boken en gång till - skriven ur Edwards perspektiv (det är annars Bella som är jag-berättaren i serien). Berättelsen är skriven och ligger på nätet men det är oklart om den kommer ut i bokform. Jag ids inte printa ut sååå många sidor (hon skriver tegelstenar), så jag avvaktar. Fast jag erkänner - jag har läst första kapitlet... :)
_ _ _ _ _

Och så har jag sett det sista På spåret-programmet med Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg som programledare och sidekick. Alltså, jag är inget stort fan av någon av herrarna - annat än i just det här frågeprogrammet. På spåret är inte detsamma utan dem! Vilket många håller med om...

(men herregud, hur kan man ta fel på åkerbär och havtorn!?!?!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0