Igenvuxen badstrand

Jobbade ett par timmar på affären imorse. Packade upp varor så svetten lackade. Sen städade vi hemma - mamma och jag delade huset mellan oss så jag tog nedervåningen och hon över-våningen. Svetten lackade än mer. Då tog jag baddräkten och cyklade till Ögervikssand. Skönt med ett dopp!!! Men om det är växthuseffekten eller övergödningen eller klimathotet eller en kombination av alltihop - sandstranden är ett minne blott. Och det är långgrunt - fick nog gå 50 meter ut innan det gick att simma. Och då stötte jag ändå knäna i bottnen... :)

 
_ _ _ _ _

Syrran och hennes kille kom med färjan ikväll - jag gick ner och mötte.
Stort fartyg på väg genom Kvarken:



Både igår och idag har det blivit drygt en mils promenad - med Mp3:n i öronen. Lyssnar på Val McDermids Andras plåga - har läst den förut, men kommer inte ihåg vem som är mördaren...


Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken hejare på att gå! En MIL!!! Tur du har ett helt hav att svalka dig i efteråt!

2009-07-03 @ 00:11:54
URL: http://mariechjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0