Regnet det bara öser ner...

... och visfestivalen har fått en (vädermässigt) usel start. Fast en del entusiaster har letat sig ut till ön trots detta, med regnkläder och paraplyer i högsta hugg. Och det ska visst bli lite bättre till imorgon, så kanske det inte blir en helt eländig helg ändå. Jag struntade i kvällens konsert, får se om jag går på någon av morgondagens istället. Har ägnat kvällen åt att mysa i soffan och äta namnsdagstårta, inte helt fel det heller! :)
_ _ _ _ _

Men tidigare idag, då var det uppehåll. Himla tur, för Marie var här och hälsade på!! Och vi travade runt på ön utan att bli blöta. Tittade på Berguddens fyr, åt hamburgare på Panget, drack kaffe & åt glass på Hamnkrogen samt kollade in båtmuséet. Och var en sväng hemma hos mig, såklart.

Panget tog det säkra före det osäkra och erbjöd regnkläder för en billig penning...
inte så dumt, skulle det visa sig:



På båtmuséet:

     

Båten som Marie spanar in på kortet längst till vänster är pappas skötbåt (byggd 1931) som han donerade till muséet för ett par år sen när han slutade använda den i laxfisket.

Och så Hamnkrogen - det är tur att man kan sitta inomhus när det regnar!
För det började strila precis innan Marie skulle åka iland.



Välkommen tillbaka!! Det här var kul!! :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack för en TOPPENDAG!!! Japp, det var jättekul! Tror jag kan lova att det inte tar 16 år tills jag kommer nästa gång!

2009-07-24 @ 22:20:33
URL: http://mariechjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0