Värmebölja no more

Brrr... temperaturen har sjunkit tio grader. Ingen riktig sommarkänsla just nu.

Gick en sväng till Bergudden igår. Fyrvaktarbostaden har gjorts om till vandrarhem
- ett populärt sådant!

     

Längs vägen passerade jag en hage med inte mindre än 14 kossor som betade i godan ro...

   

Eva och Rickard stod ute på gården och grillade igår eftermiddag - då fick vi besök. Räven!!! Men istället för marinerat och grillat svinkött fick hon gädda - som Eva dragit upp på kastspö tidigare under dagen (hon är på god väg att bli en sportfiskefåne, min lillasyster... av nån märklig orsak?! Som möjligen stavas R-I-C-K-A-R-D... hehe!).



Och den här gången hade jag faktiskt sinnesnärvaro nog att filma henne! (räven alltså) Ska baske mig skicka in filmen till Mitt i naturen! Filmade henne i förrgår också; då bjöd vi på falukorv (till frukost den dagen fick hon sikfilé av en av grannarna, ingen kan säga annat än att vi skämmer bort henne...).

Igår kväll kom Lisen och Mats. Det var första besöket på Holmön för deras del, så idag fick de guidning till Bergudden och båtmuséet. Och när de åkte med eftermiddagsfärjan fick de dessutom testa Helena Elisabeth (jo, båten heter så) i kraftig sjögång (antagligen en upplevelse de lika gärna varit utan) - jag och syrran stod kvar på kajen och var glada att vi inte behövde guppa omkring på havet!

 



Idag har det blivit 16 km promenad - två gånger t/r Byviken, första gången till båtmuséet och andra gången för att vinka av Lisen och Mats. Ingen Mp3 den här dagen, har haft syrran som sällskap båda gångerna!

Kommentarer
Postat av: Marie

Du, om du på någon av dina promenader skulle få syn på en ko igen, gärna en svartvit om det finns, men det går med andra också, så skulle jag gärna vilja få en bild på en sådan. Om det går att fota kossan från sidan i hyfsad närbild (dock helfigur) så vore det ännu bättre. Konstigt önskemål? Jo, men du ska få höra varför live!

2009-07-05 @ 15:19:10
Postat av: Jenny

OK, ska försöka fixa det! Som bibliotekarie är jag van vid allsköns underliga frågor och funderingar - men vad i friden du ska ha ett ko-kort till anar jag inte... :)

2009-07-05 @ 20:58:33
Postat av: Marie

Till en PowerPoint - du får höra på tisdag vilken.

2009-07-05 @ 21:54:05
Postat av: Jenny

En PowerPoint om en kossa, ja det här blir det intressant att höra mer om! :)

2009-07-05 @ 22:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0