Back in town

Det var den helgen det - nu är jag tillbaka i Mosjøen!

Upptäckte i fredags att vägen mellan Boxfjäll och Joeström för tillfället är riktigt vidrig - det pågår vägarbete och vägbanan är en enda puckelpist av stora, vassa stenar. Som upplagt för stenskott och punka. Så när jag kom körandes i eftermiddag valde jag att fortsätta längs E12:an över gränsen och köra via Mo. Kunde hålla mig för skratt när jag kom till Mjölkbäcken och det var vägarbete även där.... men inte fullt så dålig väg och inte fullt så lång sträcka.

Provianterade på ICA i Hemavan - i högtalarna spelades Fairytale och bakom mig i kassakön
hörde jag en ivrig liten norsk barnröst:

Mamma, mamma, mamma, de spiller Alexander Rybak! I Sverige!!!


Jodå, han har slagit igenom även utanför Norges gränser... :)

Bilder (Skeppsvik m.m.) kommer imorgon, nu ska jag packa upp och ramla isäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0