Dagen då tålamodet tog slut

Idag visade sig resultatet av min oförmåga att säga ifrån i tid. De ystra eleverna som under våren fått härja ganska fritt var en liten gnutta ystrare än vanligt - men det räckte. Vips så rann bägaren över. Jodå, jag har fräst ifrån förr - men alltför halvhjärtat. Nu märkte de att det var allvar.



Inte ens det hemmagjorda halsbandet jag fick i "försoningsgåva" fick mig på bättre humör...



Och veckorna framöver lär än fler elever tycka att bibliotekarien är en surpuppa - åk 1-elever som vill sälja sina läroböcker kan lämna in dem på bibblan (vi köper in dem för halva nypriset - från och med i höst ska vi ju börja med utlån även till åk 1). Problemet är att väldigt många titlar kommer i nya utgåvor i år (i bl.a. matte, naturkunskap och engelska). Vilket i sin tur innebär att i dessa ämnen kommer jag inte ta emot de gamla utgåvorna. Och det kommer inte bli populärt...

Sen ska åk 2 och 3 snart börja lämna tillbaka alla läroböcker de lånat - och tydligen är det
många som förlagt sina böcker, blandat samman exemplaren med klasskompisarnas o.s.v. 
Upplagt för frustration.

Lika bra att jag är ilsk redan nu. Ska nog ta och beställa en sån där t-shirt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0