Hipp hurra i förskott

Jag har börjat fira den svenska nationaldagen redan idag - iförd blågul scarves och med två svenska flaggor i fönsterkarmen bakom lånedisken. Ska det vara så ska det! :) Fast inget går ju upp mot fjolårets firande, förstås, då svenska flaggans dag dessutom råkade sammanfalla med vår personalfest (i år ligger den en vecka senare). Flera av eleverna har höjt på ögonbrynen och undrar vad i friden som står på - kollegorna är något mer införstådda och har glatt gratulerat med dagen.



Hur jag ska fira imorgon? Hm. Inte alls, misstänker jag. Blir det fint väder kanske jag kör ut till kusten nånstans med matsäck och kamera. Vi svenskar har ju inte nån nationaldagstradition på samma sätt som norrmännen...
_ _ _ _ _

Tog mig i kragen igår kväll och planterade om blommorna - vilket jag ju tänkt i över en månad men hela tiden skjutit upp. Har dock inte mer än ca 30, att jämföras med det 50-tal jag hade i Övik. Har helt enkelt för få fönsterkarmar!! :) För jag är en krukväxtfantast, det erkänner jag...



Perfekt när man kan hålla till utomhus - men hur man än bär sig åt, nog drar man in en massa blomjord för det. Sopade ihop det värsta igår kväll men får städa ordentligt i helgen.

Fast ikväll ska jag på födelsedagsmiddag hos en kollega!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0