Mer pengar

... fast mina privata den här gången.

Var på banken idag. Har tagit upp ett lån för att klara omregistreringen av bilen. Eller som kollegan sa: "Du köper alltså bilen en gång till". Jo, det ligger nåt i det. Omregistreringskost-naden är ungefär lika stor som bilens värde i Sverige. Kan tänka mig en massa andra saker jag gärna hade lagt pengarna på...! Har lånat ungefär halva summan, resten har jag sparat ihop.

Och så blev det en diskussion på banken om försäkring och huruvida jag kan upparbeta bonus för skadefria år i ett annat land. Visade sig att det ska gå bra - TACK OCH LOV. Vilket innebär att jag får 75% bonus istället för 20%. Vilket i kronor gör en skillnad i försäkringspremie på närmare 15.000:- per år!! Huga. Norrmännen har förresten ett ganska tjorvigt system för denna bonus, damen på banken ritade upp ett schema och förklarade. Och jo, jag fattade hur hon menade. Men be mig inte förklara!! 

                                         

Förresten - banken hade världens charmigaste besökare idag. En gulrandig kattunge! Som förirrat sig in och som personalen körde ut - men som letade sig tillbaka gång på gång. Fick lust att ta den med mig hem... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0