Seriøst?!

Fniss! Det var precis en elev här, som undrade om jag har sett den nya Lotto-reklamen (den jag skrev om häromdagen). Jovisst, det har jag ju. Och jag tycker den är rätt fånig. Det höll han med om - men av en HELT annan orsak:

Seriöst, dansar ni verkligen runt den där töntiga stången??? På riktigt??!?!?!
GÖR ni det?!?!


Japp. Fast vi sjunger inte just den där sången, då.

Killen skakade klentroget på huvudet, sa nåt om "underliga svenskar" och försvann
ut ur biblioteket...
_ _ _ _ _

Var på jobbet igår eftermiddag för att skriva ut påminnelser till alla elever om att lämna tillbaka läroböckerna de lånat. Utlånssystemet är bra på så vis att det automatgenererar kravbrev. MEN - det går inte bara att trycka "print" och så ägna sig åt annat tills alla utskrifter är klara. Nädå, man måste klicka "OK" för varje ark. Och det var 438 sådana. Och skrivaren är seg. Så det tog en jävla tid, ursäkta språket. Och inte kommer arken ut klassvis heller. Och böcker som lämnats in de senaste dagarna var också med. Så jag fick gå igenom alltihop, dubbelkolla, stryka över sånt som är återlämnat, och sortera klassvis - sen gick jag och lade högarna i klassföre-ståndarnas posthyllor med uppmaning om att dela ut så snart som möjligt.

Hur lång tid det tog? Sex timmar.
Men då hann jag plasta 30 böcker också, medan skrivaren tuggade och tänkte.

Och HJÄLP.
Lärarna har verkligen tagit sin uppgift på allvar (och det är BRA).
Nu drunknar jag i böcker!!!!!

Lägger ut bilder senare idag, nu måste jag börja få ordning på eländet... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0