Massa pengar

Det är inte varje dag man beställer böcker för en halv miljon. Eller 523.480:- för att vara exakt. Böcker är dyrt här i landet (fast vi får 20% rabatt så vi landar nog på under den där halva miljonen till slut - även om jag har några restbeställningar kvar att göra). Var en aning darrig på handen när jag klickade på "skicka beställning", det erkänner jag... Nu är det bara att hoppas på att jag beställt rätt böcker, rätt antal och att vi får dem levererade i god tid innan skolstart! :)

Hur många böcker vi får för denna nätta summa? 1619 stycken. Och ja, jag har beställt dem färdigplastade. Tycker lite synd om de ungdomar som fått sommarjobb på bokhandeln... men för min egen del blir det jobb nog att märka och registrera alltihop! Och sen att låna ut dem... men då handlar det om nånstans mellan 3000 och 4000 böcker, för dagens beställning gäller ju bara åk 1. Jag har redan tusentals böcker till åk 2 och åk 3 på plats.

Och NÄ. Jag klagar inte. Tycker faktiskt att läromedelshanteringen är lite kul! :)
(hm... här skakar en och annan kollega uppgivet på huvudet)
Slapp jag bara kravhanteringen - och ryggvärken - så vore det perfekt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0