Helgen i bilder

Nytt försök med bilderna:

I lördags gjorde vi den obligatoriska turen upp till TV-tornet, hade med oss fika och njöt av utsikten:



Dessförinnan hade vi gått runt på stan några timmar - jag fyndade bl.a. en äggkopp i
luffarslöjdsteknik (på Vikgården):



När vi var på väg tillbaka till bilen, som vi parkerat vid MRK-senteret, kommenterade jag att jag tycker ljudet av skränande måsar är rätt härligt, för mig är det sommar och Holmön. Jojo, det var tills vi plötsligt blev attackerade. Jäklar, vilka arga fåglar!! De gjorde utfall bara centimeter ovanför våra huvuden - och en av dem hade fräckheten att skita på Ann-Cathrin. Vi fattade inte vad vi gjort dem för ont - tills vi såg tre små vaggande måsungar på gångvägen en bit ifrån...

På kvällen blev det en promenad runt Kulstadlia:





Sen såg vi en film. Som jag köpte på loppisen på Sjøgata. Betalade 25 kr. Det var den inte värd. The Librarian - Return to King Solomon's Mines - nåt slags actionäventyrkomedi. Alltså, vi är ju bibliotekarier både Ann-Cathrin och jag, så vi tyckte det skulle bli lite kul att se en film med en bibliotekarie i huvudrollen. Men ärligt talat, jag nickade till flera gånger (fast filmen bara var dryga timmen lång) - och kan inte tänka mig att jag missade nåt... Huvudpersonen beskrevs förresten på omslaget som "Indiana Jones med lesebriller". FNYS. Det här var andra filmen om sagde bibliotekarie - hur i fridens namn fick man lov att göra en uppföljare?! Och finns det ännu fler filmer om honom?! De ska jag i alla fall inte se. 

Söndag - ut till kusten!



Först till Lysstøperiet på Levang:

 

... och där föll vi båda pladask för ett ljus i form av en vedklabb:

 Den ser så äkta ut att jag först trodde det VAR trä!!

Sen tog vi emot Hurtigruten när den lade till i Sandnessjøen
- och så gick vi ombord och åt glass! :)

   

Och så fortsatte vi ut mot Petter Dass-muséet...

   

... där vi bl.a. var på guidad tur i den gamla stenkyrkan:

 

Tillbaka i Mosjøen avlade vi visit på mitt jobb. Såklart! :)

Och igår morse var det dags för Ann-Cathrin att styra kosan hemåt igen. Vi har haft en jättehärlig helg - välkommen tillbaka!!!! :)
_ _ _ _ _

Gick förbi ett gäng ungdomar som satt och åt glass när vi var ute och gick igår kväll, Unni och jag. Ungefär hälften av dem går på Mosjøen vgs.

- Hej Unni!!
- Hej Jenny!!
- Vet ni, det där är Unni, hon är moster till Krister.
- Och vet ni, det där är Jenny, hon är våran bibliotekarie.

Jojo, inte var vi särskilt anonyma... :)

Och en stund senare fick Unni sms från en av lärlingarna på skolan, hon hade minsann observerat att vi var ute och gick och tyckte vi var hurtiga. Inte utan att vi kände oss lite iakttagna...
_ _ _ _ _

För den som undrar - nej, jag bloggar inte på arbetstid. Ska börja jobba NU!

Kommentarer
Postat av: Anki

Vilken fantastisk helg! Stort TACK för allt guidande och vad kul att se bilder som du tog!

2009-07-10 @ 21:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0