Sång och musik



OOOOPS. 

Det var inte så fint väder imorse som meteorologerna förutspått, så jag struntade i bilturen. Cyklade till jobbet istället, för att komma ikapp med det som behövs innan vågen av böcker väller in efter helgen. Men när jag kom fram till skolan var parkeringen full med bilar, och när jag närmade mig entrén insåg jag att det var en hel hoper människor på körövning i matsalen (som man måste passera på väg till bibblan). Så jag vände i dörren, trampade tillbaka in till centrum och fixade några ärenden, och sen flåsade jag mig upp till TV-tornet (nej, jag klarar inte att cykla upp - ledde cykeln upp til Snevegen och sen lämnade jag den åt sitt öde sista biten).

Lagom när jag kom upp till tornet började det hagla... tjohej. Satte mig intill en vägg och väntade på bättre väder, sen gick jag ner igen. Och cyklade till jobbet för andra gången. Tomt i matsalen, men tydliga spår efter kören. Och nu när jag varit här en halvtimme - så har de precis kommit tillbaka!! De har nog inte uppmärksammat att jag är här - vet inte vad de tycker om att det sitter en bibliotekarie och tjuvlyssnar... Kan meddela att de är jätteduktiga, just nu övar de på Vamps Tir n'a Noir. Vackert!

Och tja, jag lär bli kvar här ett par timmar, så kanske har de hunnit avsluta och gå innan jag ska cykla hem...? :)

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0