Helsing frå Sogn

Sådärja! Nu är jag i Sogndal! Lyssnade på Are Kalvøs Våre venner kinesarane på Mp3:n igår kväll för att komma i nynorskmodus, dock med varierande framgång... så nu blir det en allt gräsligare "hopajörpa" av min norska...

Hälsade på hos Kristina och hennes man i Bjørkelangen utanför Oslo på vägen hit. Jättekul att träffas! På lördagskvällen var de bjudna på fest och jag hakade på. Temat? Spansk afton. Så det dök upp karlar i sombrero och kvinnor i flamencokjolar och jag vet inte vad. Dessutom visade det sig att den första programpunkten för kvällen var en timslång intensivkurs i salsa, komplett med chilensk instruktör. Hjäääälp. Men det gick hyfsat. Även om jag blev (extra) svettig i händerna när jag hamnade i armarna på en (lång och mycket stilig) Zorro (komplett med mask och slängkappa)...

Tog nattbussen västerut och imorse kl. 04.55 kom jag till Sogndal. Och Kari Johanna, snäll som hon är, stod och väntade på busstationen med bil och allt, så jag slapp släpa mig uppför (den rätt långa branta) backen till hennes hus. Om vi gick och lade oss? Nejdå, vi satt och pratade och sen - framåt 07.00 sådär - satte jag igång med att installera hennes kombinerade skrivare/ scanner/kopieringsmaskin. Jodå, jag fick till det efter en stund (trots min ovilja mot instruk-tionsböcker) och sen har jag med jämna mellanrum under dagen utpekats som ett geni. Tja, inte mig emot! :)

Annars har jag ägnat dagen åt att strosa omkring i Sogndal, och så har jag ätit lunch ihop med mina tidigare kollegor. Nu är jag tillbaka på bibblan och har tjuvlånat en dator - KJ jobbar till 19.00, så jag har gott om tid att vingla omkring på nätet innan vi åker hem till henne... :)

Har varit en sväng på bokhandeln också. Om jag klarar av att koppla bort jobbet när jag är ledig? Mjaaaeeeää... inte riktigt. Här har de mycket bättre mammutsalg (=bokrea) än i Mosjøen så jag har fyndat 15 ungdomsböcker till jobbet. Gissar dock att jag kommer svära ve och förbannelse över dem när jag ska släpa hem dem...

Bilder? Jodå. Jag har tagit bilder. Men kabeln som behövs för att föra över dem på datorn ligger kvar hemma hos KJ... lägger ut dem imorgon istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0