Ut på tur


                                                                                                         Vefsnfjorden

Jahapp. Nu börjar sportlovet! Det märks - en strid ström av elever har under dagen försett sig med filmer, och bibliotekets DVD-hyllor gapar nu rätt tomma. Böckerna, däremot, har i stort sett fått stå i fred... hm.

(får hoppas ungdomarna tar chansen att vara ute i det fina vårvintervädret också, och inte bara parkerar framför TV:n hela veckan)

Jag har tagit ledigt hela nästa vecka och ska ut och resa.
Vart då? Söderut! :)
Först till Bjørkelangen utanför Oslo, sen vidare till Sogndal. Det blir ett antal timmar på buss
och tåg, så jag har (till skillnad från ungdomarna) laddat med både CD-böcker och vanliga dito.
_ _ _ _ _

Missar schlagern i helgen, men det hindrar mig inte från att - as usual - hålla en tumme för BWO.
_ _ _ _ _

Räknar med att återuppta den elektroniska kontakten med omvärlden när jag kommer till Vestlandet, så - trevlig helg! Vi hörs på måndag. Now I have a train to catch! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0