Gratulerer med dagen!

Först och främst: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN, ÄLSKADE LILLASYSTER!!!!!


Time flies... kan det här ha varit 1979 eller nåt? Tillsammans med kusinen hemma på ön.

Och så: grattis alla norrmän!! Nationaldagsfirande i fantastiskt sommarväder - rätt många av de som var iförda folkdräkt såg ut att svettas rätt rejält...

Barnetoget:

   

Sen åkte jag på biltur - ut till kusten. I och med att jag ville hinna tillbaka innan borgertoget hann jag inte så mycket mer än vända, men å andra sidan var det kanske lika bra att inte vara ute i solen för länge med tanke på gårdagen... :) Fint var det i alla fall - himla fint!!

  Trångt om saligheten på rv 78



     



     

Borgertåget - ja, det glömde jag alldeles bort att fotografera... blev så paff när det visade sig att det nästan främst i tåget viftades med svenska flaggor!! Jag som funderat på att ta med mig en dylik men kommit fram till att jag bara skulle bli utstirrad... Hur som haver, jag letade rätt på det svenska gänget på torget efteråt. Och det visade sig att det var 34 Umeåbor från Föreningen Norden som var på besök! Och just den dam jag knackade på axeln visade sig vara syster till vår närmsta granne hemma på Holmön (tillika gift med en av pappas kusiner). It's a small world!!! Jean, hälsa din syster nästa gång du pratar med henne och hälsa att det var kul att träffa folk hemifrån! :)

Och så fick jag en flagga. Som jag glatt viftade med. Vilket några av "mina" elever fick syn på. Gissa om de skakade klentroget på huvudet...
_ _ _ _ _

Dags att återgår till vardagsbestyren. Ska fixa 90 biskvier ikväll. Bottnarna är klara, men fyllningen återstår. De två burkar jag hade över häromdagen försvann i ett nafs. Tillsammans med beställning på ytterligare tre burkar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0