Grill- och schlagerkväll



Åt middag hos Unni och EA ikväll - och EA, du är en suverän grillmästare. Kongen på haugen! :)

Sen såg vi på schlager. A-L-E-X-A-N-D-E-R  R-Y-B-A-K, jag säger bara det!!! Vilken suverän seger!!!!!! Känner mig aldrig så lite norsk just för tillfället... :) Fast jag tycker Malena Ernman var värd ett något bättre öde, i alla fall på övre halvan av resultatlistan. Och känner jag svenska medier rätt lär det vara rubriker som "FIASKO" och "MISSLYCKANDE" på tidningarnas löpsedlar imorgon. Det finns liksom inga mellanlägen...

 Unnis stiliga orkidé

Hm. Borde kanske ta och störta i säng nu. Även om jag väl borde leta fram en kjol att ha på nationaldagen (när jag nu inte har folkdräkt/bunad). Har tänkt mig in till centrum och se barnetoget paradera förbi på förmiddagen, sen blir det nog en utflykt likt den idag innan jag återvänder i tid för borgertåg och nationaldagstal. Fast jag bör nog låta bli att sola, är tämligen röd om överarmar, knän (!) och panna (!).

Förresten (vill inte lägga mig riktigt än, är fortfarande uppe i varv efter schlagern...), apropå
folkdräkter - så här ser Västerbottensdräkten ut (ska väl vara en hätta till den också, men
jag hittade inga bättre bilder i farten):

 

Om jag en gång skaffar folkdräkt så blir det en sådan. Mönstret på förklädet är förresten
hämtat från Holmön!!!

Nordlandsdräkten (de två t.v., finns i både grönt och blått) och Lofotdräkten (t.h.) är annars två av de vackraste norska:

        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0