Malå

Äsch. Internetuppkopplingen lade av igår kväll, hann bara börja på inlägget så blev jag utkastad.
_ _ _ _ _

Fin tur till Malå i fredags. Och jodå, vinterdäcken hade jag klarat mig utan... även om det förstås fortfarande är en del snö kvar på fjället.

 

Mötte - inte helt oväntat - en del renar längs vägen. Alltså, de saknar fullständigt trafikvett!!

 

Solnedgång över Gargån (tror jag det var...):



Rena sommarvärmen i helgen! Jag vaknade tidigt och gick ut och satte mig i solen vid 7-tiden både i fredags och lördags. Igår morse var det visserligen fortfarande sol men bara +4 så då gick jag en morgonpromenad istället. Och fick syn på vindkraftverken i Kristineberg - tänk att de syns ända från Brunträsk!!



Har varit en tur upp på Tjamstan också. Alternativen var att gå mitt i slalombacken, som visserligen är stängd för säsongen men där man fick pulsa i några decimeter blötsnö, eller att gå längs den delvis framtinade grusvägen där man sjönk ner en decimeter i lervälling. Blöt om fötterna? O ja. Men det var det värt! :)

   

(såklart det var renar där också...)





Och Nilagubben står och ser ut över nejden:

 

Vad mer? Har sett årets första nyckelpiga och slagit ihjäl årets första mygga (men först efter att den gett mig årets första myggbett, en rejäl klump på armen...).

Och så har jag - vilket ju var själva målet med Malåhelgen - umgåtts med släkten!!! Men mer om detta senare, nu måste jag börja jobba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0