Villervalla

Oiii! Har haft fler elever än nånsin i bibblan de senaste två dagarna!

Det märks på dem att skolavslutningen närmar sig - rastlösheten ökar exponentiellt... och en del roar sig med att ställa sig in hos (alternativt provocera) bibliotekarien för att få tiden att gå. Det har blivit nån slags tävling i att visa vem som tycker om mig mest, med allt från kommen-tarer som "en dag utan Jenny är en dag utan mening" (men hallå),  "du kunde varit min mamma" (vet inte om det är positivt eller negativt??) till meddelandet nedan:



Jojo. Smickrande, förstås. Antar att jag i alla fall lyckats tvätta bort en del av de förutfattade
meningarna om hyschande och humorbefriade bibliotekarier! :)

Annars känner jag mig för tillfället som en skiva som börjat hacka: 

"Nu måste ni gå på lektion, rasten är slut sen länge"
"Borde ni inte ta och ägna er åt skolarbete en stund?"
"Hallå, skärp er - bibblan är inte en lekplats!"


Om och om igen. För hur mysiga eleverna än är så borde de ju prioritera sluttentorna och
betygen framför skolbibliotekarien...

Om nån lyssnar på mig? Njä.
Kanske har det att göra med att ungarna vet precis hur de ska bete sig för att locka mig
till skratt - det tar liksom udden av mina åthutningar...

Det finns förstås elever som kommer till bibblan för att plugga också. Även om det inte är
alldeles enkelt att finna studiero i lokalen för tillfället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0