Farlig i trafiken

Hm. Det kom in en överlycklig elev på bibblan idag, som precis klarat teoriprovet. Jag gratulerade, och konstaterade att även om jag klarade provet utan problem den gången det begav sig (i januari 1993 om jag inte minns fel) så skulle jag säkert ha stora problem idag. "Jamen, du kan ju testa", sa killen och klickade sig fram till www.prove.no. Och jodå, jag tog snabbtestet. Resultat?

Beklager, men du har strøket på Teoriprøven for bil!

Hjäälp!!

Så jag tog testet igen (nya frågor). Och igen. Och klarade det först på tredje försöket... Bedrövligt!! En av frågorna gällde visserligen hur lång tid det ska gå innan man kan göra teoriprovet på nytt efter att ha kuggats (och det har knappast nåt med min kompetens som bilförare att göra) men ändå. Lite pinsamt är det allt. Och så svarade jag fel på en fråga om cyklister, för vet ni vad - i Norge är det lov att cykla på trottoarerna!! Det är det väl inte i Sverige, så vitt jag vet??

Bara för att stärka mitt självförtroende gick jag in på en svensk sida (www.trafikvett.nu) och tog ett test där också. Jävla skit (ursäkta språkbruket). Jag körde på det också. Fast bara en gång. På andra försöket hade jag alla rätt! :)

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0