Quiz och sånt

Det var -6 imorse, frostgnister och en svag morgonsol på väg upp när jag gick till jobbet. Sååå vackert!!! Och superhärligt promenadväder, nästan lite synd att jag inte kunde fortsätta gå ett par timmar till... Mycket glad för min nyinköpta jacka, dessutom. Den värmer skönt!
_ _ _ _ _

Vilka elever jag har!

- Jenny, dricker du läsk??
Japp, har en flaska stående bakom lånedisken.
- Du vet väl att läsk är onyttigt? Det är en orsak till att det inte säljs läsk
i cafeterian här på skolan, det vet du väl??
Hmmm.... ja.
- Alltså, vi säger det inte för att vara elaka, vi är bara rädda om dig!

Gullungar.
_ _ _ _ _

Quiz igår kväll! Vi var tre i laget denna gång - jag och Unni och Odd - och vi var mäkta stolta att vi klarade en fjärdeplats i första omgången, bara fyra poäng från vinnarna!! Sen rasade vi ner till delad sistaplats i omgång nr 2... men strunt samma, vi hade himla trevligt och det är ju liksom huvudsaken.

Några frågor vi klarade: 
Hur många av de norska statsråden är kvinnor?
Vad heter huvudstäderna i Marocko, Libyen, Tunisien, Algeriet, Sudan och Egypten?
Vad heter årets nobelpristagare i litteratur och vilket land kommer hon ursprungligen från?
Vad heter den första boken om James Bond och vem skrev den?

Några frågor vi inte klarade: 
Vilket år togs båten Skidbladner i bruk på Mjøsa?
Vilken fotbollsspelare i norska landslaget har suttit längst på avbytarbänken genom tiderna?
Hur lång är Nilen?
Hur högt är Kilimanjaro?
Vilket ishockeylag är regerande Stanley Cup-mästare?
Hur stor procent av världens totala landmassa utgörs av Afrika?
Vad är en polyolog expert på?

... och musikfrågorna var skitsvåra. Mera schlager, tack.

Jaja, man lär så länge man lever!! :)
_ _ _ _ _



Yeah, she's got a point...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0