Gryning



Det är i det närmaste beckmörkt vid 06.45 när jag går till jobbet. Men innan jag kommer fram är solen på väg upp (jo, för det har äntligen slagit om till fint väder igen och skall - om man får tro meteorologerna - så förbli en hel vecka framåt). Himla vackert!!

   
_ _ _ _ _

Har kört några vändor med biblioteksintroduktion både igår och idag. Uppmanar alltid eleverna att komma med förslag på filmer, böcker, tidningar och annat som de tycker bör finnas i skolbiblioteket - men jag tillägger att "det är ju inte allt vi har råd med, och det finns även andra begränsningar - t.ex. köper jag inte in film med 18 års åldersgräns". Efteråt kom en kille fram till mig och frågade förhoppningsfullt:
- Har du Motorsågsmassakern?
Eh. Nä. Vad tror du det är för åldergräns på den?
- Nä, det förstås...
Han såg rätt besviken ut - om än inte alldeles förvånad... :)
_ _ _ _ _

Brutalt ärlig elev:
- Jeg har fått meg kjæreste!
Grattis, så kul!
- Jenny, har du fått deg kjæreste?
Nä...
- Er det ingen som vil ha deg???!
Hm.
_ _ _ _ _

Nu ska jag en vända på stan och leta lämplig Halloween-utstyrsel! Det är personalfest imorgon på temat, nämligen. Rätt många har dock konstaterat att de struntar i utklädningen och kommer som de är - inte heller jag tänker göra några stora ansträngningar. Men en liten fladdermus i håret, kanske? :)

Kommentarer
Postat av: Tova

Det ska tydligen vara maskerad på Själevadskolan imorgon också. Konfirmanderna berättade att den klass som har minst antal utklädda skulle tydligen få städa cafeterian efteråt. Allt för att få med alla på tåget tydligen. Tror de var lite rädda för att de skulle tvingas till det och att alla i deras klass skulle klä ut sig. Ja, ja jag är glad jag slipper i alla fall.

2009-10-22 @ 23:09:37
URL: http://urmittperspektivsett.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Hu... tycker det låter lite hemskt att ställa sådana krav. Så länge det är frivilligt är det OK - jag räknar med att några av kollegorna kommer utklädda till oigenkännlighet medan andra kommer i helt vanliga kläder ikväll. Var och en blir salig på sin fason! Själv hamnar jag mittemellan nånstans, har nu införskaffat både fladdermöss och häxkittel. Får be nån av de andra att fotografera mig så lägger jag ut bild sen... :)

2009-10-23 @ 08:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0