Riiiing!

Jag har fått en ny telefon på biblioteket - en bärbar. Himla praktiskt! MEN - jag har inte vant mig vid den hysteriska ringsignalen. Varje gång den ringer tror jag att det är brandlarmet som går! Måste nog kolla inställningarna...  
_ _ _ _ _

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: gullungar!!
Häromdagen när jag kom tillbaka från webkursen låg det en lapp på lånedisken:



Av hänsyn till eleven har jag maskerat hans namn...

Och idag kom en annan elev - som har slutat på skolan - och slängde sig runt halsen på mig:
"Hej Jenny, jag fick sån lust att hälsa på dig! Hur har du det? Saknar du mig?!"

Hihi. Jo. Det gör jag!
_ _ _ _ _

Rana Blad rapporterar idag om att världens längsta födelsedagskalas har startat. Ehh? Jo, jul-
firandet såklart! Julemarsipanen är på plats i varje affär och kiosk med självaktning, och
julpyntet börjar göra sitt intåg i butikerna.

Men alltså. Visst är det väl ändå i tidigaste laget?? Folk hinner ju tröttna på allt vad julen heter innan det äntligen är dags att öppna paket. Tänk om alla näringsidkare kunde enas om att inte starta förrän på, typ, skyltsöndagen? Men det är väl en utopi, antar jag.


_ _ _ _ _

Det är mycket trevligare att gå till jobbet när det är minusgrader och klar himmel än när det strilregnar. Men vad göra? Vädret är som det är. Insåg imorse att Helly Hansen-regnstället är i det närmaste utnött (första gången jag lyckats slita ut ett regnplagg...). Nu är det i alla fall uppehåll så med lite tur kommer jag mig hem utan att behöva iföra mig våtvärmande omslag.

Trevlig helg!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0