Missat massa

Idag kom en av mina (manliga) kollegor in på biblioteket med tårta.
"Varsågod", sa han, ställde fatet på lånedisken och gick ut igen.

Fattade ingenting!!

Men jotack. Den smakade bra. Och gissa om eleverna gjorde stora ögon.
Jag vet inga som kan dra så förhastade slutsatser som dem... :) :)

(... och nu har mysteriet fått sin förklaring: kollegan i fråga fyller år. 
Typiskt mig att inte koppla. Får väl ta med mig några biskvier imorgon!)

Är förresten mer än lovligt förvirrad. Har precis missat personalmötet. Det började 14.45 och inte förrän klockan närmade sig 15.30 slog det mig att jag borde varit nån annanstans än i bibblan. Det som gjorde mig misstänksam var att det var så många bilar kvar på parkeringen - annars brukar det ha glesnat rejält vid den tiden... Förr var mötena varje tisdag, numera varannan. Och hur jag än bär mig åt lyckas jag glömma vilka tisdagar det är möte. Typiskt! Jag som dessutom hade flera saker att ta upp...

Nästa gång!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0