Höstens sista lingontur...

... i alla fall ser det så ut. Meteorologerna spår ösregn HELA veckan som kommer. Suck. Å andra sidan har jag frysen proppfull med bär så jag behöver egentligen inte mer. Det är bara det att vi har så kul ute i bärskogen, jag och Unni! Idag hade vi för första gången med oss matsäck (fikapauser brukar vi annars inte ge oss tid till), men så var vi också ute i fem timmar. Och plockade 15 liter var.

Vädret pendlade från strålande sol till strilregn. Som vanligt...



Blött, blött, blött i skogen - så nu ligger bären utspridda "på tork" över hela köksbordet... :)


_ _ _ _ _

Har äntligen läst ut Karin Fossums Varsleren. Riktigt bra! Annars har jag läst pinsamt lite hittills den här hösten. Fattar inte var tiden tar vägen!! Fast jag inser att datorn är en stor bov i dramat...

Och så har jag precis sett Slumdog Millionaire. Bra den med, men - som så ofta när bok blir film - boken var bättre. Ganska mycket är ändrat i filmen, bland annat huvudpersonens namn av nån anledning. Mycket saknas. Och har man inte läst boken tror jag filmen kan kännas lite rörig. Fast den vann ju 8 Oscarstatyetter, så jag bör väl hålla truten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0