Travelling Man



Idag har vi haft konsert på skolan! Travelling Man, bestående av Ole Johnny Stensland och Andreas Hamre, spelade egna låtar och pratade lite om det att vara artist. Skitduktiga musiker!! Även om publikens intresse varierade en del. Det blev två konserter, med ca 200 elever i publiken varje gång. Jag kan inte begripa att det ska vara så svårt att sitta still i 45 minuter - många av eleverna var uppe och sprang, gick ut och kom tillbaka, fipplade med mobiler etc. (fast det var också många som lyssnade uppmärksamt, det ska tilläggas). "Tack för att ni kom och lyssnade på oss - eller kanske ska vi säga tack för att ni blev tvingade att lyssna till oss", skämtade musikerna (som inte alls tyckte publiken var nåt problem - "de var ju nyktra, det är inte ofta vi spelar för en sådan publik, vi spelar mest för vuxet folk och på kvällstid" som de sa till mig efteråt). Jaja, det hela avlöpte förhållandevis väl. Och jag, som kontaktperson för Den kulturelle skolesekken (som står bakom konserten), kunde andas ut...
_ _ _ _ _

Herregud, som det blåser och regnar!!! Full storm ute vid kusten, och stort sett alla färjor har ställts in under dagen. Hurtigruten kunde inte angöra alla hamnar på Helgeland - tur för Nina att hon inte startade sin drömresa några dagar senare...

Men dåligt väder hindrar inte mig och Unni från att gå på tur! Det blev två timmar i regnställ, sydväst och gummistövlar, från Kulstadlia ner till hamnen och tillbaka igen. Regnstället höll nästan tätt...

Barnslig som jag är tog jag sats och hoppade i några vattenpölar med våldsam entusiasm. Unni mumlade att "Nu tror nog folk att jag är din assistent". Hehe. Lite senare flamsade vi för fullt båda två och jag konstaterade att folk som såg oss nog skulle anta att vi båda var på rymmen nånstans ifrån... Men vaddå - man har inte roligare än man gör sig! :)



Jag önskar mig förresten en vindmätare när jag fyller år. Den ska sättas upp på gräsmattan härutanför. Hur hård vind det än är så meddelar mätstationen vid flygplatsen nämligen aldrig annat än bris. Pfft. Slår vad om att den är placerad inomhus. Kl 21 var det "lätt bris". Jo jädrar. Utemöblerna slungas omkring, träden piskar, fönstren skallrar. Bris? NÄ. Jag vill veta hur mycket det blåser HÄR.
_ _ _ _ _

Nu måste jag sätta fart med lingonen. Hann bara rensa 3 liter igår - skulle köpa ett rensebrett (vad sjutton heter det på svenska?!? En sån där rensgrej, ni vet?!), men de var slutsålda över hela stan. Så jag fick rensa för hand. Nu har jag lånat Unnis, så resten ska väl gå fortare. Och så har jag tänkt koka sylt imorgon.
_ _ _ _ _

Såg Gran Torino igår. Den var riktigt bra. Rekommenderas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0