I Bodø igen

Ny studiesamling. Ny hotellövernattning. Väldigt trögt nät på Rica - eller så är det min dator
som håller på att lägga av. Men jag gör väl ett försök!!

Det har varit nederbörd nästan hela dagen - regn och snö om vartannat 
- men nu ikväll klarnade det upp och det blev en riktigt vacker solnedgång...



Askmolnen från Island ser vi inte till - men gissa om de ställer till det. Flera av kursdeltagarna saknas då deras flyg ställts in, och andra kom flera timmar försent då de istället för att flyga fått slänga sig i bussar och ombord på båtar för att ta sig fram. Och flera gruvar för hur de ska komma sig hem imorgon... det mesta av land- och sjöburen transport verkar vara fullbokat. Jag är glad att jag har tågbiljett!! :) Även om jag var måttligt road imorse - klev upp 03.15, åkte hemifrån 04.25, gick ombord på tåget 04.50. Trodde jag skulle kunna sitta och plugga på vägen - men det var så varmt och kvavt på tåget att jag över huvud taget inte kunde tänka!! Svetten rann och humöret sjönk som en sten. Satt mest och dåsade, och huvudvärken kom förstås som ett brev på posten. När vi äntligen klev av på Mørkved (där högskolan ligger) var jag i upplös-ningstillstånd. Tack och lov att det iskalla regnet slog emot oss!!! Min frustration föranledde dock allmän munterhet, och en av kollegorna öppnade alla fönster i klassrummet och så tittade han på mig och sa "Jag trodde inte du var i den där åldern än?" Nä, jag trodde väl också att jag hade ett tag kvar till klimakteriet, men man kan ju undra... :)

Kursdagen? Jo, jättebra!!! Läroboken är rent jävlig (ursäkta språkbruket) - vilket de andra förresten håller med mig om, skönt att det inte bara är jag som har problem - men föreläsarna var skitbra.

Hm. Vad mer? Nja... tror jag ger mig och går till sängs. Lååång dag.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0