Påsklovet i bilder

... och ja, jag vet - nu blir det mååånga bilder. Och inte alla är lika bra.
Men det är fritt fram att scrolla. Eller inte titta alls. Håll till godo! :)

Fredag 25/3:


Vintervackert på Krutfjellet



Måndag 28/3:


Mycket snö mellan garagen i Norrfjärden - och jodå, jag hjälpte till att skotta, jag lovar!
Tog bara en liten kamera-paus... :)


     
Till vänster: Den nya svävaren som skall trafikera Kvarken de tider på året då det varken
bär eller brister. Lite tekniskt strul gjorde att den inte kom igång på skärtorsdagen som
planerat, utan först på annandagen. Pappa var premiär-passagerare!
I mitten: Holmön vid horisonten (det mörka strecket mellan himmel och hav...)
Till höger: Väl ute på Holmön övergick vi från skotertransport till spark-dito.
Eller, ja, pappa alltså. Jag gick.



Översnöad veranda. Annat var det i somras:


Hehe! Kunde inte låta bli! Känns lite lockande med sol och sommar, eller hur...?

     
Rejält med snö hemma på gården. Inte ofta som man får skotta sig ner till broarna!

 
Till höger: min rhododendron, begravd i snön (bräderna som sticker upp är pappas konstruktion,
gjord för att inte busken ska knasa ihop under all snö). Förhoppningsvis ser den ut så här
när den tinar fram:




Sörens lada:


 
Det var alldeles stilla när jag gick ner till Gäddbäck
- det enda tecknet på liv var spåren efter otaliga harar!



Gäddbäck i vinterskrud...
och sommardito:




 Vintervägskroken. Här startar skoterleden, skylten till trots! :)

Torsdag 1/4:

Ett av projekten i påsk var att skruva ihop Evas och Rickards nya säng. De är fortfarande på husjakt (om ni känner till nåt hus i Sävar med omnejd, i hyfsat skick och till överkomligt pris - hör av er!!!), så tills vidare har vi gjort plats för den i Evas rum hemma. Det var rätt rörigt när vi drog i gång:



... men himla fint blev det till slut!!!




Påskvädret i Sävar - grått, grått...

 
Eva i sin superfina spindelmössa som Unni stickat. Takk, storesøster!!! :)

Söndag 4/4:

 
Majken, busfrö och assisterande plågoris... :)

   
Det spirar i rabatten även om drivorna fortfarande tornar upp sig. På bilden i mitten ser ni
(kanske...) ett litet svart "streck" som försöker kämpa sig upp ur snön. Det är vår utegran
- som drunknade strax efter jul... men nu är den på gång!

Måndag 5/4:


Det var många dylika längs vägen igår. De var inte rädda alls. Fick nästan klappa dem.

  Men stackars vovve!! Kroppsstrumpa??? Hu!

   Umbukta


Sørfjorden i Hemnes kommune


Ømmervatnet

Och till sist - idag:


Nytvättad bil! Ren? Nja... men mindre smutsig i alla fall! :)
_ _ _ _ _

Sådärja. Up to date! :)

Har tänkt baka en morotskaka ikväll... fast nu har jag liksom fastnat i soffan. Ska fundera på om jag orkar kliva upp eller om jag bakar imorgon istället...

Fick sms från syrran för en stund sen. Ingen större fiskelycka i Mjölkbäcken idag - men soligt och fint, så hon verkar inte alltför nedslagen!


Kommentarer
Postat av: Marie

Eva är ihopskruvad och din bil är en ren. Undrar om du inte behöver prova febern ändå. Den där begynnande förkylningen verkar ha slagit sig på något... ;) Nu börjar jag nog bli pigg, för nu har språkläraren vaknat igen... Kram på dig!

2010-04-06 @ 21:00:18
URL: http://[email protected]
Postat av: Jenny

Hehe. Det går lite fort i svängarna ibland... nu är Eva inte ihopskruvad längre! Vilket alls icke betyder att hon har en skruv lös... :)



Feber? Nja, njä, det tror jag inte. Men jag nyser så det står härliga till. Har parkerat i soffan och bakar kaka en annan dag. Funderar på om jag orkar promenera till jobbet imrg eller om jag bör ta bilen...



Kram tillbaka!

2010-04-06 @ 21:49:52
Postat av: EvaJ

Ett säkert tips för att få bort renar som vägrar flytta sig från vägen:



De tycker inte om nyckelharpsmusik!



Detta är utprövat av min svärmor... :~)

M a o - ha en skiva med Åsa Jinder i bilen, så tar du dig alltid fram.



Kram!

2010-04-07 @ 17:38:08
Postat av: Jenny

Hahaha, det ska jag tänka på till nästa gång!!! :)

2010-04-07 @ 20:21:34
Postat av: Veronica Rølvåg Jenssen

Utrolig pene bilder !!!

2010-04-08 @ 10:32:36
URL: http://veronicarolvagjenssen.blogg.no
Postat av: Jenny

Takk! :)

2010-04-08 @ 12:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0