Sommarförberedelser

Söndag med snöglopp och kall vind. Vad göra? Jo, man åker til Plantasjen i Mo i Rana,
köper sticklingar (och en del annat) och låtsas att det snart är sommar!! :)



   

På vägen hem stannade vi för middag på Bjerka - och så fick vi ett infall: varför inte dricka
"kaffe-på-maten" på Korgfjellet Kro & Motell? Sagt och gjort, vi tog gamla E6:an uppåt, uppåt,
uppåt. Tills vi nästan körde fast oss i snökaoset... det var så vitt att vi inte såg vägen, snön yrde
och piskade runt bilen. Jag lyckades saxvända (kunde lika gärna hamnat vid sidan av, det var
som att snurra runt i en mjölsäck), och med lätt hjärtklappning begav vi oss ner igen. Och tog
tunneln. Och körde direkt hem. Puh, vilken tur att vi inte fastnade däruppe!



I ärlighetens namn känns det som om det kommer dröja innan vi kan plantera ut
de stackars sticklingarna...



Några av inköpen:

   
_ _ _ _ _

Nu sitter jag och ser det allra sista avsnittet av Himmelblå. Kanske på tiden
- har inte sett ett enda avsnitt förut!! :)
_ _ _ _ _

Jahaja. En halvtimme senare inser jag att det var näst sista avsnittet.
Blir väl till att bänka sig framför TV:n nästa söndag också... 


Kommentarer
Postat av: Marie

Går Himmelblå på norsk TV nu? Jag också vill se. Finns de att se på DVD? Är det sista avsnittet av de som gått i Sverige du ska se nästa söndag eller finns det avsnitt som vi inte har fått hit än?

2010-04-18 @ 21:16:42
Postat av: Jenny

Avsnitt som inte visats i Sverige än, går jag ut ifrån - de är helt nya. Och det är en massa hysch-hysch inför upplösningen. Det är den tredje, och enligt programmakarna allra sista, säsongen. Och jodå, serien finns på DVD! :)

2010-04-18 @ 22:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0