Världsbokdagen

     

Idag har vi firat Världsbokdagen i biblioteket! Eller... jodå. Även om det inte dök upp fullt så många elever som jag hoppats. Vilket nog delvis hänger samman med att fredag eftermiddag inte är någon idealisk tidpunkt för läsrelaterade aktiviteter. Nåja.



Några entusiaster kom i alla fall - och ägnade sig åt att läsa "svenskevitser".
Och den svenska bibliotekarien skrattade med, en del skämt var faktiskt riktigt roliga... :)



Bland dem som tipsade om den bästa bok de läst (och det var faktiskt ganska många som tog chansen att göra det) var det några titlar som dök upp igen och igen: Twilight-serien, och Millennium-dito. Inte helt oväntat! Men också Liftarens guide till galaxen, Spelkortsmysteriet, Hungerspelen, Gummi-Tarzan... Jag ska fixa en utställning efter helgen med alla tips.
_ _ _ _ _

Nu har jag bestämt att det är vår! Har hängt upp min svenska flagga samt planterat penséer
(fast jag antar att jag får lyfta in krukan på nätterna, eller täcka över den med nåt).



     

Tog en kvällspromenad runt Åremma och jodå, vintern är på väg att ge vika:

     

   

Fast visst tornar en del rätt rejäla snödrivor fortfarande upp sig:



... och det är inte snöfri väg hela varvet runt heller...!


_ _ _ _ _

PS. Nu är bilen som ny igen! Tack till Ivar & grabbarna!! Dessutom bytte de den defekta lampan (som jag inte hade tagit mig i kragen och bytt själv) - och så tvättade de bilen. Bortskämd, jag? Inte då!! Eller... JO!!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0