GRRR

Nämen, det här är väl bra onödigt!! Vad då? Jo, VÄDEROMSLAGET.

Från -10 och mjuka vackra vita snödrivor - till +3 och ÖSREGN. Med påföljande slask av guds nåde. Och på min gata där det inte varit särskilt välplogat utan mer sammanpackat - där ger snön nu vika och det är 3-4 dm djupa spår och lika djupa vattenpölar. Rätt så vidrigt. Och vad hjälper mina Goretex-skor när vattnet går halvvägs upp till knäna??

Imorgon ska det visst bli kallare igen. Jahaja, då kanske jag kan åka skridskor till jobbet?

Håll tummarna för att snöröjarna jobbar skift inatt och plogar/hyvlar bort de grövsta spåren och ojämnheterna, så att det inte fryser till en oframkomlig puckelpist!!

Nä. Det här duger inte. Jag har dyrt och heligt lovat Unni att bli färdig med julförberedelser och packning ikväll så att vi kan umgås imorgon kväll - för på fredag åker jag! Julavslutningen på skolan är visserligen inte förrän på tisdag men jag har tagit ledigt. Så får jag lite extra tid med Rasmus och de andra!!

Om inte vädret ställer till det vill säga. Pappa ringde för en stund sen och meddelade att prognosen för fredag hotar med hårt väder och trafiksvårigheter i fjällvärlden. Så i tillägg till snöröjningen kan ni får hålla tummarna för att jag tar mig till Sverige enligt planen...!

Tillbaka till packning/paketinslagning/tvätt/julkortsskrivande/disk.

Byebye!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0