Kallt? Kallare!

Kan det möjligen vara dags att byta batteri i min digitala termometer hemma? Den visade "bara" -16 imorse när jag gick till jobbet. När jag kom fram var det -23.8...!!!

Har äntligen skaffat en ny digitaltermometer på jobbet - den gamla var inte att lita på (ute-temperaturen kunde visa -46 mitt i sommaren så det var ju inte svårt att räkna ut att den visade fel...). I fredags stod det en lärare och viftade med armarna utanför fönstret, så jag öppnade. Han ville veta hur kallt det var - jag visste att det var kring -15 men kollade på (den nya) termometern för att försäkra mig om att det stämde. Döm om min förvåning när den plötsligt visade +8!! Jag började muttra nåt om den jävla fönsterkarmen som klämmer sönder ledningen till givaren, då jag hörde ett frustande skratt. Lutade mig ut och såg då att en av vaktmästarna stod gömd mot väggen och värmde givaren i handen. Aaaagh! De skrattade gott åt den lättlurade bibliotekarien...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0