Ont i ryggen...

Mindre ont i ryggen? NEJ.
Mer ont i ryggen? JA.

Och varför då då?
Jo, därför att jag bett att få några extra kontaktuttag i biblioteket. Alla elever har ju bärbara datorer numera, med extremt korta sladdar. Och det finns bara ett fåtal uttag. Och vaktmästarna håller - med all rätt - på att tröttna på att jag lånar skarvsladdar hela tiden. Så imorse kom elektrikern. Saken var bara den att det uttag han skulle gå ut ifrån när han drog ledningar, satt bakom en bokhylla. "Hur flyttar man på den?" frågade han när han utan framgång ryckte och slet i hyllan. "Man plockar ur alla böckerna" svarade jag. "OK, då går jag och gör nåt annat en stund medan du fixar det" sa han och försvann. Aaaaaagh.



 
_ _ _ _ _

Regnet som vräkte ner när jag åkte i lördags måste nån gång under helgen övergått i snö.
Halkan försvann (hurra) och nu är det sol och -10. Bra!!
_ _ _ _ _

Lite fler bilder från turen:

     

     
_ _ _ _ _

Jag fick akut hemlängtan när jag kollade in Susannes blogg igår kväll. Holmön!!!! Gärdsgården på den näst nedersta bilden har pappa gjort - vi bor grannar med Susanne och hennes familj, nämligen! :)
_ _ _ _ _

Nä, nu har jag gruvat mig en stund... bara att sätta igång - ska försöka få böckerna på plats igen innan jag tar lunch...

Kommentarer
Postat av: Anki

Å, vilka superfina vinterbilder! Du mäste börja med att skapa egna julkort!!!

2010-02-21 @ 21:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0