"Du sitter ju bara där..."

Visserligen har inte arbetslusten och effektiviteten varit på topp idag - till stor del beroende på det alldeles fantastiskt vackra vintervädret som gjort att jag längtat ut - men ändå kunde jag inte låta bli att bli irriterad när en elev sa att "jag skulle vilja ha ett jobb som ditt, Jenny, för du behöver ju inte göra nåt utan kan bara sitta där och slappa hela dagarna". Grrrrr... Jag var inte på mitt soligaste humör utan snäste bara att jag inte sätter pris på den där sortens kommen-tarer, och tjejen fattade nog galoppen. Även om jag misstänker att hennes bild av mitt jobb faktiskt är ungefär den hon gav uttryck för. Hon skulle bara veta. 

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0