Sågat ved - och middag i en dalgång

Full fart igår morse! Kallt ute, men vi höll värmen med att såga ved! :)



     

Och där det var lä mot husväggen, där var det faktiskt riktigt skönt...



... så jag solade lite och njöt av utsikten!



Kung Harald fyllde år, vilket naturligtvis markerades medelst flaggning:



Och så kom vi på att ingen av oss hade lust att laga middag, så vi gav oss av till Jostedalen och åt middag hos Laila på hotellet. Inte dumt!! :)

     



Men hallå! Portionerna är GIGANTISKA. Bilden till vänster visar en liten portion, den till höger en normalportion. Kan inte ens föreställa mig hur en stor portion skulle sett ut...

 

OS? Jodå. På lördagskvällen jublade jag åt dubbla svenska medaljer i längdåkningen, medan KJ kunde styra sin begeistring... Igår kväll muttrade vi båda två, när alla medaljchanser gick upp i rök.

Idag har jag gjort Sogndal (vilket resulterade i nya broddar, en skjorta och en kappa). Kallt och grinigt, men jag tog en promenad till Barsnes i alla fall. Solen tittade nästan fram...



Och så har jag varit en del på bibblan, gått runt och insupit atmosfären och konstaterat att en del är precis likadant som när jag jobbade där i slutet av 90-talet (hittade t.o.m. en skylt som jag tillverkat!!). Medan annat är helt förändrat - t.ex. har ungdomsavdelningen fått en uppfräschning med ny soffa:



Ikväll har vi lämnat allt som heter OS därhän. Hela biblioteksgänget träffades hemma hos Signe, både nuvarande och tidigare kollegor. Skitkul!! God mat fick vi - linssoppa (hot, hot, hot!) och ostkaka. Og skravla gikk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0