Väderomslag



Det var -22 när jag vaknade igår morse. När jag gick hemifrån var det -17. Och igår kväll var det -4, ackompanjerat av ett par dm nysnö (tung promenad hem från jobbet). Idag är det +1. Och enligt meteorologerna ska det bli +6 på måndag, innan det vänder och blir kallare igen. Ombyte förnöjer. Eller inte - jag tycker nog att minusgrader hade varit att föredra (bara inte fullt så många som de senaste dagarna!).

När jag skottade snö igår kväll märkte jag hur mycket lättare det är att skotta hemma i Sävar än här. Varför då? Jo, här finns det ju ingenstans att göra av snön - det är så himla trångt!!



Typisk innedag idag. Tvättar kläder, plockar bort julpyntet, städar, lagar mat. 
Fast just nu har jag tagit en paus och ser på Tour de Ski...

   
_ _ _ _ _


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0