Bibliotekarier är bra att ha!

Läs och begrunda!!!

85 reasons to be thankful for librarians


OK - allt stämmer kanske inte - men på det stora och det hela är det bara att hålla med!! :)
_ _ _ _ _

Nu har holmöfärjan gett upp mot ismassorna - det blir helikoptertrafik tills dess skoterleden är stakad. Isen är inte tillräckligt tjock på alla platser än, men man har i alla fall kommit igång med stakningen. Mer om detta på Holmöns hemsida - och i dagens VK.
_ _ _ _ _

Fortfarande riktigt kallt här (ja, jag vet, -15 är ingenting med Västerbottensmått mätt, men för att vara i Vefsn). I tillägg varnas för kulingvindar upp till 20 m/s (mer än när Ask passerade trakten med andra ord). Och tar man vinden med i beräkningen blir det SVINKALLT. Hade tänkt knata Åremma runt, men... får se hur jag gör... soffan känns plötsligt inte som nåt dumt alternativ... (fast egentligen borde jag nog städa, hybelkaninerna studsar omkring av hjärtans lust...).
_ _ _ _ _ _


Det enda molnet på himlen... precis mitt i vägen för solen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0