Matglad harplat

Aaagh!! Den söta lilla harplaten är inte fullt lika söt när han tuggar i sig mina nyinköpta
blomplantor... det här var en sommardahlia innan han satte tänderna i den...:



Vi har som sagt varit iland i helgen - och hjälpt syrran & hennes kille att bära möbler,
diska porslin, putsa fönster, sätta upp gardiner... och så vidare. Vi hann inte allt såklart
- långt därifrån!! - men en del i alla fall. Det blir himla fint!

De har målat och tapetserat om i två av rummen - bland annat det knallturkosa sovrummet
(som jag nog har visat bild på förut). Det blev onekligen en viss skillnad...!!

Före:



Och efter:


_ _ _ _ _

Kvällsol i Sävar - och mina ben blev hemskt långa i skuggan...




_ _ _ _ _

Jag har lagt in en ny bakgrundsbild på datorn. Och inser med ens att mamma nog aldrig
kommer att komma längre än till den. För när hon ser Rasmus le emot henne blir det svårt
att göra nåt annat än att le fånigt tillbaka!! :) :)


_ _ _ _ _

Det blir tidiga morgnar den här veckan. Jag har tagit på mig att cykla ned med affärens post
till färjan (som går kl 7). Ångrade mig imorse när väckarklockan ringde... men å andra sidan
kommer jag i alla fall igång! Långa sovmorgnar är ju inte riktigt likt mig.



Vad jag ska göra idag? Ingen aning, faktiskt. Tar dagen som den kommer! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0