Bilburen

Nä, nu skiter jag i Sykle til jobben-aksjonen!! Tog bilen till jobbet idag - och med all säkerhet även imorgon. Det är så mycket att göra just nu att det blir väldigt långa arbetsdagar, och att i tillägg vingla hem på cykel - trött, hungrig, svettig och med huvudvärk - nä tack. Både i förrgår och igår dråsade jag ner i soffan så fort jag kom hem och orkade inte kliva upp förrän det var dags att lägga sig. Onödigt.

Måste förresten säga att jag är imponerad av eleverna - de formligen vräker läroböcker över mig och med den här takten lär jag inte behöva skicka ut lika många räkningar som i fjol, även om jag lånat ut dubbelt så många böcker!


Delar av dagens "skörd"...

Och vad gäller den där kampanjen har jag faktiskt redan nått målsättningen och tagit mig till Holmön! Fast... det är klart... jag har inte hållit den stipulerade medelhastigheten, så egentligen har jag säkert inte hunnit längre än till Lycksele eller nåt.
_ _ _ _ _

Vädret i Mosjøen ikväll: +8 och regnbyar. Inte mycket som påminner om sommar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0