Länge sen sist...

... men ikväll tog jag faktiskt en tur upp till TV-tornet. Sommaren har dessutom gjort
en framstöt - riktigt, riktigt fint väder!! Dessvärre var det fler än jag som passade på
att njuta - myggorna tog också chansen...

Det märks att det har regnat mycket. Nu exploderar grönskan - har sett maskrosor
som är gott och väl halvmetern höga!





     



Synd bara att inte finvädret kom en dag eller två tidigare, innan Sonja och Per vände
tillbaka över gränsen!
_ _ _ _ _

Jag har ju alldeles glömt bort att berätta att vi fick betyget på vår uppsats (och därmed hela kursen) förra veckan. Jag har muttrat över att det är en betygsskala i sex steg, från A till F (där alla utom F är godkänt), på en så liten kurs. Tycker liksom inte det finns underlag för så differentierade betyg, det hade räckt med "godkänd" resp "ikke godkänd". Men... det var innan jag och kollegan fick B i betyg!!! Nu tycker jag att det är helt okej att inte bara vara "godkänd"... :) :) 

Vad B innebär? Meget god! :) Med följande specifikation: God oversikt over kunnskapsfeltet. Kan bruke kunnskapen selvstendig. Kandidaten viser god analytisk forståelse. Kandidaten viser god kunnskap og oversikt over eksamensemnets faglige innhold. Kandidaten viser gode ferdig-heter i anvendelse av denne kunnskapen.

Tja. Heeelt OK! :)
_ _ _ _ _

Ägnade halva arbetsdagen idag åt att gå igenom vad som behövs av kompletteringar etc
på läroboksfronten. Det blev en diger beställning på uppåt 200.000:-...

   
Det här räcker inte... mera böcker!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0